مضرات جوش شیرین روی بدن

  • مقالات
  • شهریور 1, 1396
  • 5

ما ایرانی ها با مصرف سالانه ۱۶۰ کیلوگرم نان ، نان خور ترین مردم دنیا هستیم. ۹۰% از نان مصرفی ما را نان های سنتی تشکیل می دهند. این ارقام نشان دهنده نقش مهم نان سنتی در سلامتی جامعه ما است. متاسفانه در سال های اخیر مصرف جوش شیرین در نان به طرز خطرناکی زیاد شده و طبق آمار وزارت بهداشت ۴۵% از بیماری های گوارشی در ایران مرتبط به نان های حاوی جوش شیرین است.

نانواها به دلیل ور آمدن سریع خمیر و نرمی کاذب از جوش شیرین استفاده می کنند. جوش شیرین محیط معده را از حالت اسیدی به قلیایی تغییر داده و اجازه عبور بسیاری از میکروب ها (که در حالت عادی و اسیدی معده از بین می روند) را به سیستم گوارشی مان می دهد. از طرف دیگر استفاده از جوهر قند برای سفیدی نان به طرز مرموزی رو به افزایش است. طبق تحقیقات صورت گرفته سرطان زا بودن جوهر قند قطعی است.

علائم نان حاوی جوش شیرین:
رنگ زرد ، بیاتی زودرس ، بوی نا مطبوع (که متاسفانه به دلیل عادت کردن به بوی جوش شیرین آن را بوی نان می دانیم!)
عوارض نان حاوی جوش شیرین:
جوش شیرین محیط معده را از حالت اسیدی به قلیایی تغییر داده و علاوه بر ترش کردن معده، اجازه عبور بسیاری از میکروب ها (که در حالت عادی و اسیدی معده از بین می روند) را به سیستم گوارشی مان می دهد.

در نانوایی دکتر سبوس نانی تولید می شود که نه تنها فاقد جوش شیرین و جوهر قند است، بلکه با سبوس های تخمیری برنج و گندم دکتر سبوس غنی شده است. اولین واحد نانوایی دکتر سبوس در تیرماه سال ۹۵ با استقبال خوب مسئولین و مردم و به دست دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح گردید. در نان های نانوایی دکتر سبوس نه تنها جوش شیرین به طور کامل حذف گردیده بلکه در جهت سلامت شما مصرف کننده گرامی با دکتر سبوس گندم و دکتر سبوس برنج غنی شده است. نانی که پس از چند بار مصرف تاثیر مثبتش را در سیستم گوارشی تان خواهید دید.

نانوایی دکتر سبوس

نانوایی محلتان را سالم سازی کنید

اگر نانوای محلتان از جوش شیرین استفاده می کند به او تذکر بدهید تا حداقل، میزان جوش شیرین را کاهش داده و بیش از این سلامت شما و فرزندانتان را به خطر نیندازد. در صورت تمایل می توانید نانوایی محله تان را با عکس از طریق فرم سالم سازی نانوایی ها به ما معرفی کرده تا به گروه نانوایی های دکتر سبوس ملحق شوند:

ورود به صفحه دریافت اطلاعات نانوایی متخلف

ویتامین E دکتر سبوس برنج

مصرف برنج قهوه‌ای به سبک ژاپنی

5 نظر راجع به “مضرات جوش شیرین روی بدن

  • kiachoob.com

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  • مژگان

    در مورد استفاده از جوش شیرین برای درمان تومورهای رحم مخصوصا در دوره های ماهیانه که روی تومورها باز است آیا باعث کوچک شدن تومور می‌شود ودر ضمن بر روی جاره رحم چه تاثیری میگذارد .در کل میخواهم بدانم جوش شیرین بر روی زخم باز بدن چه اثری دارد آیا عفونت را از بین میبرد یا به بافت بدن آسیب میرساند

    • admin

      سلام و درود ، در مورد این سوالتون چون تخصصی هست باید از پزشک متخصص سوال فرمایید.

  • علی

    به نظرم باید این مقاله را مطالعه نمایید!
    http://irje.tums.ac.ir/article-1-5029-fa.html

    نه‌تنها شواهدی درباره آثار زیان‌بار سدیم بی‌کربنات در نان، بر سلامت عمومی یافت نشد، بلکه مشخص شد که برای مصرف این ماده در دوزهای درمانی، فواید بسیاری گزارش شده‌است. با توجه به موارد پیش‌گفته، مصرف جوش شیرین در دوزهای معمول در نانوایی‌ها اثری زیان‌بار بر سلامت انسان ندارد.

    به نظرم من، خطر استفاده از خمیرمایه یا مخمر ساکارومایسس سروزیه اصلاح شده ژنتیکی (برای تولید دی اکسید کربن)، خیلی بیشتر از بی‌کربنات سدیم است.

    به هرحال، بهترین انتخاب نان های تهیه شده از خمیرترش (مخمر وحشی) است. شاید برای شما جالب باشد که شاخص گلایسمی نان آرد سفید تهیه شده با خمیر ترش از نان آرد کامل تهیه شده با خمیرمایه، کمتر است!

    البته می توان حدس زد که چرا وزارت بهداشت، اینقدر بر روی استفاده از خمیرمایه، تاکید دارد!

    • محسن قائدی

      عااالی چقد خوب و جامع و تخصصی توضیح و تفسیر کردید. آدم لذت میبره میبینه همچین اشخاصی با اطلاعات تخصصی هستن و دارن مطالب سایت ها رو رصد میکنن و وقت میزارن و نظر میدن تا اشخاصی مثل من که اطلاعات خوبی ندارم و هرچی میدونم اینقدر ضدونقیض هستن که کاملا جعلی بودت اطلاعات به خاطر منافع مالی شخصی ویا منافع سیاسی داخلشون بیداد میکنه.
      اصلا هم مهم نیست که دارن به قیمت جون مردم این منافع رو بدست میارن. دقیقا تمثیل نون توی خون مردم زدن و خوردن هست. ولی ای دریغ که …،
      یاد شعر زیبای ملک الشعرای بهار افتادم:
      🤔ظلم و بیداد کند عمر جوانان کوتاه
      ای بزرگان وطن بهر خدا داد کنید 🤐
      گر شد از جور شما خانه ی موری ویران
      خانه ی خویش محال است که آباد کنید🤫
      🫣🫣🫡🫡

نظری بدهید!

(نمایش داده نمیشود)

0
    0
    سفارشات شما:
    سبد خرید شما خالیست!بازشگت به خرید